Komentarze po etapie II

Carlos Sainz (miejsce 1)
To był bardzo trudny etap z tym całym kurzem i motorami na drodze. Czasem musieliśmy się niemal zatrzymywać, co groziło nam zakopaniem się w piasku. Raz uderzyłem przez przypadek jednego z motocyklistów. Mam nadzieję, że nic mu się nie stało. Początek oesu był bardzo szybki. Raz zgubiliśmy się w trudnym momencie. Mój pilot  Michel sprawował się jednak znakomicie w tych ciężkich warunkach.

Stéphane Peterhansel (miejsce 2)
Dzisiejszy odcinek był bardziej techniczny i jechało mi się lepiej niż wczoraj.. Po raz pierwszy było trochę jazdy w prawdziwym terenie, dlatego musieliśmy się mieć na baczności. Ale było OK. Dogoniłem Luca (Alphanda), ale potem na 80 km utknęliśmy w kurzu za motocyklistami i Markiem Millerem. Było to niezbyt miłe, ale w końcu udało nam się ich wyprzedzić. To był krótki oes, ale fragmentami był gęsto porośnięty. Czasem widoczność spadała do 1-2 metrów i prawie musieliśmy się zatrzymywać. Myślę, że dobrze jest startować z drugiego lub trzeciego miejsca. Zauważyłem wczoraj, jak trudno jechać na pozycji lidera. Organizatorzy zarządzili dziś jednak jednogodzinną przerwę pomiędzy startem ostatniego motocyklisty i pierwszej załogi samochodowej i było to bardzo dobra decyzja.

Giniel de Villiers (miejsce 3)
Początek oesu był bardzo szybki, ale wkrótce wjechaliśmy w teren, gdzie nie było łatwo nawigować i nieomal się pogubiliśmy. Straciliśmy tam co najmniej minutę lub dwie. Pod koniec oesu było sporo fesh-feshu, który utrudniał nam wyprzedzanie motocyklistów. Ale starałem się jechać ostrożnie, aby nie doprowadzić do wypadku. Poszło nam całkiem nieźle...


Joan  Roma (4 miejsce)
Dziś jestem całkiem zadowolony. Etap był krótki, ale niezbyt łatwy. W połowie popełniłem niewielki błąd, ale straciłem niedużo czasu. Nawet przy wiejącym wietrze pozostaje problem z wyprzedzaniem motocyklistów. Jako były motocyklista wiem, jak trudna i niebezpieczna jest wspólna jazda motocykli i samochodów po tej samej trasie. W pewnym momencie quad i motocykl zablokował mi drogę w środku fesh-feshu i aby w nich nie uderzyć, musiałem ratować się ucieczką w las, gdzie zniszczyłem drzwi mego auta.

Luc Alphand (miejsce 5)
Na obu dotychczasowych etapach mieliśmy małe problemy. To były długie dni, bardzo gorące i męczące. Nie zamierzamy zamartwiać się naszymi wynikami na tych etapach. Dzisiaj dwukrotnie wpakowaliśmy się w kłopoty, starając się wyprzedzić Marka Millera. W pewnym momencie obraliśmy inną trasę i potem straciliśmy dwie minuty, aby powrócić na właściwą drogę opisaną w roadbooku. To był długi etap, ale jutrzejszy oes będzie dwukrotnie dłuższy od dzisiejszego.

Mark Miller (miejsce 7)
Jeśli mam być szczery, to jestem rozczarowany. Podczas gdy dwa inne samochody Volkswagena awansowały dziś o jedną pozycję, my spadliśmy w dół klasyfikacji. W pewnym momencie zgubiliśmy się w środku odcinka, a potem raz jeszcze blisko już mety. Nieprzyjemnie było dziś wyprzedzać motocyklistów, którzy często niespodziewanie zakopywali się tuż przed zderzakiem naszego auta.

Frans Verhoeven (miejsce 1)
Zaraz po starcie trasa wymagała dobrej techniki jazdy, ale potem można już było jechać znacznie szybciej. W połowie odcinka był trudny pod względem nawigacji fragment wśród roślinności, a jazdę dodatkowo utrudniał wszechobecny kurz. Niemożliwością było dojrzeć ślady opon zawodników jadących wcześniej. Udało mi się odnaleźć właściwą drogę i zauważyłem, że nie ma na niej żadnych sladów. Zrozumiałem  wtedy, że objąłem prowadzenie...

Cyril Despres (miejsce 2)
Wjeżdżając na Pampę, uderzyłem kołem w maleńką kępę trawy i nieoczekiwanie wywinąłem kozła. Zniszczyłem Iritrack i GPS, fundując sobie kolejny trudny dzień, ale tak to bywa na rajdzie. Na szczęście sam nie ucierpiałem, ponieważ wywróciłem się, gdy jechałem z prędkością zaledwie 20 km/h.  Przynajmniej drugi etap mam już za sobą. Mam nadzieję, że pech mnie wreszcie opuści.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież



Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej, czym są cookies i jak je usunąć, zobacz naszą POLITYKĘ PRYWATNOŚCI.

Akceptuję cookies na tej stronie

Polityka cookies