„El Coyote” Czarnym Koniem Dakaru. Federico Villagra w Fordzie Ranger T1
sobota, 03 stycznia 2015 16:34   

Argentyńczycy kochają sporty motorowe. A jednym z najlepszych argentyńskich rajdowców jest Federico Villagra, który w Dakarze 2015 poprowadzi południowoafrykańskiego Forda Rangera.  Znakomite auto zbudowane przez Neila Woolridge'a i doskonały kierowca ścigający się na „własnym podwórku” - to sprawi, że z pewnością nieraz będziemy wymieniać nazwisko Villagry w styczniu 2015.

Villagra1Federico Villagra przez wiele lat startował z sukcesami w motocrossie i supercrossie, po czym zamienił motocykl na auto rajdowe. W Argentynie wielokrotnie sięgał po tytuł mistrza grupy N; od 2005 roku jest stałym uczestnikiem Mistrzostw Świata WRC. Najlepszy sezon odnotował w roku 2009, w którym za kierownicą Forda Focusa RS WRC wywalczył 9. miejsce w klasyfikacji generalnej, a po drodze dwukrotnie zajmował 4. lokaty na rajdach Argentyny i Akropolu, co dowodzi, że znakomicie czuje się na trasach szutrowych.

W rajdach cross-country zadebiutował na Baja... Poland w roku 2013. Jesienią ubiegłego roku wywalczył 9. miejsce w Rajdzie Maroka. W swoim pierwszym Dakarze 2014 jako kierowca teamu X-Raid zajął 12. lokatę, wielokrotnie plasując się w czołowej dziesiątce na etapach, a raz zajmując 4. miejsce.

- Po uzyskaniu bardzo dobrego rezultatu w moim pierwszym Dakarze w styczniu 2014, tym razem będę miał przyjemność współpracować z YPF (Yacimientos Petrolíferos Fiscales – argentyński odpowiednik naszego Orlenu – przyp. AK), Fordem, South Racing oraz Neil Woolridge Motorsport  - mówi „El Coyote”. - Naszym celem jest uplasowanie się w ścisłej czołówce na dobrym miejscu. Niedawno mieliśmy okazję przeprowadzić finałowe testy naszego auta, które dały znakomity rezultat. Ranger ma niesamowitą moc i świetnie się prowadzi przy dużych prędkościach. Jest bardzo stabilny i doskonale radzi sobie na wydmach.

Villagra2Pilotem Villagry na Dakarze 2015 będzie Andrés Memi – doświadczony motocyklista, rajdowiec, a nawet „ciężarowiec”, który w Dakarze startuje od 2009 roku. Ford Ranger swój dakarowy debiut zaliczył przed rokiem. Wówczas do zawodów Neil Woolridge Motorsport przygotował dwa auta, za których sterami zasiedli Lucio Alvarez i Chris Visser. Visser po dwóch dniach jazdy zaliczył kraksę. Alvarez kilkakrotnie plasował się na etapach w pierwszej dziesiątce (ale dwa razy również wypadł z pierwszej setki), a rajd ukończył ostatecznie na 22. miejscu.

- Doświadczenia zdobyte na Dakarze 2014 były dla nas bardzo cenne – mówi Neil Woolridge. - W trakcie tego roku udoskonaliliśmy nasz samochód, poprawiając konstrukcję podwozia i zawieszenia, oraz dopracowując działanie układu napędowego.

Uzyskiwane wyniki potwierdzały czynione postępy - Ranger z Cristianiem Baumgartem za kierownicą zajął m.in. 3. miejsce w 7-dniowym Rally dos Sertoes 2014. Rajdówki zbudowane na jego podobieństwo dominowały w mistrzostwach South African Cross Country 2014.

Ford Ranger T1 jest dziełem Neil Woolridge Motorsport z siedzibą w Pietermaritzburg, a jego budowę wspierała fabryka Forda oraz jej sportowy oddział Ford SVT. Ważące 1975 kilogramów auto napędzane jest 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 353 KM, połączonym z 6-biegową skrzynią sekwencyjną Sadev. Ranger posiada w pełni niezależne zawieszenie, w którym pracują amortyzatory BOS (po 2 na każde koło). W przednim i tylnym moście zastosowano mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu. Na 16-calowe felgi Evocorse założone są opony Michelin w rozmiarze 245/85-16, na których auto może pędzić z prędkością ponad 170 km/h. Gdy trzeba zwolnić, w ruch idą hamulce Brembo – przednie chłodzone są wodą, a tylne powietrzem. 

Oczy wszystkich przed startem Dakaru 2015 skierowane są na załogi MINI, Toyoty, Peugeota i SMG (i oczywiście Robbiego Gordona;) Pozostający w cieniu Villagra ma duże szanse, by sprawić  „małą” niespodziankę.
MM

Villagra3

Villagra4

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież



Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej, czym są cookies i jak je usunąć, zobacz naszą POLITYKĘ PRYWATNOŚCI.

Akceptuję cookies na tej stronie

Polityka cookies